REC3003246 |
Rutines i destreses de pensament |
2017-2018 |
Curs. Educació Primària |
|
|
|
2/12/2017 - 16/12/2017 (15 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
C Badalonès |
|
c. Arbres, 17 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Associació Doqua
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2017 - 02/12/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs es desenvoluparà al llarg de 3 sessions presencials de 5 hores cadascuna en dissabte, tal i com s'especifica en el calendari.
Al llarg d’aquestes es treballaran les rutines i les destreses de pensament, així com les estratègies per a desenvolupar-les a l’aula per fer visible el pensament de l’alumnat.
Es treballarà, de forma paral·lela, el treball de continguts conceptuals amb pràctiques dins del curs, per tal d’oferir un feedback i les ajudes necessàries als assistents.
A 1ª sessió: es presentaran les principals rutines de pensament i com aquestes poden ajudar a l’alumnat a desenvolupar la planificació de les seves accions i la metacognició i revisió de les seves idees (procés competencial de planificar-actuar-revisar). En aquesta sessió es proposarà als assistents aplicar a les seves aules algunes d’aquestes rutines, de manera que a la següent sessió aquests puguin aportar evidències d’aprenentatge que demostrin la seva aplicació a l’aula, així com oferir les seves impresions respecte a aquesta tècnica didàctica.
La 2ª sessió: consistirà en l’anàlisi de les rutines aplicades pels assistents, en l’aprenentatge de les Destreses de pensament i en la pràctica d’aquestes. En aquesta sessió, a l’igual que en la primera, es demanarà als assistents que posin en pràctica amb els seus propis alumnes alguna de les Destreses apreses al curs.
En la 3ª sessió: s’analitzaran les destreses de pensament aplicades pels participants a les seves aules i es resoldran els dubtes. Finalment, es faran unes conclusions finals on es recolliran els aprenentatges essencials i les estratègies apreses.
|
| |
Objectius |
En finalitzar aquest curs, els participants seran competents per:
• Identificar les principals rutines i destreses de pensament.
• Identificar l’estructura dels projectes de treball, a partir del procés d’una actuació
competencial i els principis neurobiològics de l’aprenentatge.
• Seqüenciar activitats d’ensenyament-aprenentatge, a partir de les seves tres fases.
• Dissenyar l’avaluació d’un projecte.
|
| |
Continguts |
-1ª Sessió: L’aprenentatge basat en el pensament.
.Ús de Rutines de pensament com a ajuda al treball competencial.
.Pràctica: Realització de Rutines de pensament a l’aula.
-2ª Sessió: Anàlisi de les rutines utilitzades per cada participant amb el seu alumnat.
.Ús de Destreses de pensament.
.Pràctica: Realització de Destreses de pensament a l’aula.
-3ª Sessió: Anàlisi de l’aplicació de les destreses de pensament a l’aula.
.Metacognició del que hem après.
.Conclusions finals
|
| |
Avaluació |
Per obtenir el certificat d’aprofitament del curs, l’alumnat haurà d’haver realitzat 100% de les activitats proposades i la entrega de l'activitat final on es demanarà que s'apliqui el que s'ha après durant la formació i que es demostri, mitjançant evidències, que s'ha aplicat el que s'ha aprés a l'aula. (Fotos, unitats didàctiques, etc.)
És obligatori assistir a totes les sessions programades per tal de superar el curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Per a rebre el certificat de la formació, l'alumnat haurà d'haver assistit a totes les classes programades, també haurà d’haver realitzat 100% de les activitats proposades i entregar l'activitat final, on s’haurà de demostrar amb evidències l’aplicació del que s’ha aprés en aquest curs. Aquesta activitat final, serà corregida pel tutor del curs i l'alumne haurà d'haver tret un mínim d'una nota de 7 per a aprovar.
Finalment, haurà de contestar l'enquesta de satisfacció de la formació.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació primària del centre.
|
| |
E-mail |
info@doqua.es
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
02/12/2017 |
0900 |
1400 |
Sessió 2 |
dissabte |
09/12/2017 |
0900 |
1400 |
Sessió 3 |
dissabte |
16/12/2017 |
0900 |
1400 |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dissabte |
16/12/2017 |
- |
- |
|
| |